Hei, du må oppdatere nettleseren din for å kunne besøke oss.

Legemiddelassistert rehabilitering (LAR)

Formålet med legemiddelassistert rehabilitering (LAR) er å bidra til at opioidavhengige skal få auka livskvalitet, og at dei får bistand til å endre livssituasjonen sin gjennom betring av det optimale meistrings- og funksjonsnivået sitt. Formålet er også å redusere skadane av opioidavhengnad og faren for overdosedødsfall.

Tilvising og vurdering

Dersom du er avhengig av opioid og ønsker behandling for denne lidinga, kan du be fastlege din eller anna helsepersonell om å tilvise deg til vurderingseininga ved TSB (Tverrfagleg spesialisert rusbehandling). Tilvisinga bør innehalde dokumentasjon på opioidavhengnad, eventuelt tidlegare behandling og annan relevant informasjon, slik at TSB skal kunne rettsvurdere tilvisinga på best mogleg måte.

LAR-behandlinga er beskrive i eiga nasjonal retningslinje av Helsedirektoratet.

Får du rett til behandling, blir du kalla inn til ei første samtale for avklaring av behova og ønska dine. Du får også tilbod om ei basisutgreiing. På bakgrunn av dokumentasjonen i tilvisinga, behova og ønska dine og utfallet av basisutgreiinga avgjer legen ved TSB kva behandling du får tilbod om. Legemiddelassistert rehabilitering (LAR) er eitt av fleire behandlingstilbod for opioidavhengnad. Som namnet tilseier, er LAR eit rehabiliteringstilbod støtta av behandling med eit legemiddel – eit opioid.

 

Før

Du er i LAR fra den dagen en lege i spesialisthelsetjenesten (sykehuset) har godkjent behandlingen med opioid legemiddelstøtte, såkalt substitusjonsbehandling. Lege og behandler vil planlegge behandlingsforløpet sammen med deg.

Det finnes flere mulige legemiddelbehandlinger. Hva som er best for deg kan du og helsepersonell komme frem til sammen. Dette kalles samvalg. Å være med og bestemme er en rettighet du har.

​Samvalg innebærer at du får informasjon om fordeler og ulemper ved de ulike alternativene. Så kan du sammen med helsepersonell veie disse opp mot hverandre, ut fra hva som er viktig for deg.
 
Her er tre spørsmål du kan stille din behandler:
  • Hvilke alternativer har jeg?
  • Hva er de mulige fordelene og ulempene ved disse alternativene?
  • Hvor sannsynlig er det at disse fordelene og ulempene vil gjelde for meg?​

Før oppstart med substitusjonsbehandling gjennomgår vi disse temaene med deg:

  • Du får informasjon om behandlingstilbudet.

  • Vi avklarer sammen formålet med behandlingen.

  • Vi avklarer sammen hvilke ressurspersoner som skal være med i en ansvarsgruppe.

  • Sammen inngår vi avtaler for å sikre en forsvarlig behandling.

  • Vi avklarer sammen hvilket legemiddel du skal bruke i behandlingen.

  • Sammen avklarer vi om oppstart med legemiddelet skal skje i poliklinikk eller i institusjon, og når du skal starte.

  • Vi kartlegger også sammen med deg sider ved livet ditt som kan ha betydning for behandlingen, som for eksempel fysisk og psykisk helse. 

Under

Etter oppstart med substitusjonsbehandling vil behandler i LAR tilrettelegge behandlingsforløpet etter dine behov og ønsker.

  • Du får tilbud om terapeutiske samtaler med behandler i LAR. Temaene i slike samtaler kan være rusmestring, risikofaktorer for tilbakefall til rus, kartlegging av psykisk og fysisk helse, sosialfaglige forhold m.m. 

  • Du kan få tilbud om traumeterapi og/eller behandling av angst og depresjon.

  • Vi vil også følge opp din somatiske helse (fysiske helse) i samarbeid med din fastlege.  

  • Det blir etablert en ansvarsgruppe som består av deg, din fastlege, din behandler i LAR, en eventuell kontakt i kommunen og/eller andre relevante personer.

  • Vi utarbeider sammen en behandlingsplan for målene dine. 

  • Vi tilrettelegger for samarbeidsmøter hver 12. uke eller etter behov. Temaene i slike møter kan være egnet bolig, aktiviteter i hverdagen, nettverk, økonomi og psykisk og fysisk helse.

  • Vi evaluerer jevnlig virkningen av legemiddelet du får foreskrevet, for at du skal ha best mulig effekt av behandlingen.

  • Legemiddelet (opioidet) i behandlingen er gratis.

  • Andre tilbud som er gratis er hepatitt C-behandling, tannbehandling og langtidsprevensjon for kvinner.

Når du ikke lenger har behov for behandler i LAR, kan fastlegen din følge opp opioidbehandlingen. Ansvaret for din LAR-behandling ligger likevel hos legen i TSB. Vi ønsker derfor jevnlige evalueringsmøter. Fastlegens oppfølging av pasienter i LAR, skal alltid skje i nært samarbeid med spesialisthelsetjenesten (sykehuset).

Avslutte behandlingen

Hvis du ønsker å avslutte behandlingen, skal vi legge til rette for det. Vi fraråder derimot å avslutte substitusjonsbehandling med mindre det er god grunn til å tro at du vil klare deg uten opioider. 

Om behandlingen ikke har effekt på deg, eller hvis den ikke lar seg gjennomføre på forsvarlig måte, kan vi vurdere det slik at behandlingen må avsluttes.  

En eventuell nedtrapping blir planlagt og gjennomført i samarbeid mellom deg og lege i TSB. Du følges opp med tett rådgiving og støtte under og etter nedtrapping for å redusere risiko for tilbakefall.

Etter

Etter avsluttet behandling vil fastlegen din, eller den som har henvist deg til LAR, bli informert.

Hvis behovet for behandling kommer tilbake, vil TSB raskt vurdere et tilbud om ny behandling.

Ver merksam

Det kan være økt risiko for overdose etter avslutning av behandling.

  • De vanligste legemidlene i opioidbehandlingen har en beskyttende effekt og blokkerer helt eller delvis for andre opioider. Det betyr at du må ta hensyn til dette den dagen du ikke lenger har denne beskyttelsen. 

  • Hvis du har vært uten opioider en stund, må du være oppmerksom på at du kanskje ikke tåler doser du tidligere brukte.


Kontakt

Haugesund sjukehus Psykisk helsevern, Haugesund

Kontakt Psykisk helsevern, Haugesund

Oppmøtestad

Avdeling for psykisk helsevern, Haugesund sjukehus, held til i 1. etasje.

Biologiske behandlingsformer (BBF) held til i 2. etasje på Haugesund sjukehus. Ta heisen opp og følg skilting til ECT/TMS poliklinikk. Opningstider (telefontider) er måndag-fredag kl. 08.00-15.30.

Sjølvbetent innsjekk og betaling - Helse Fonna HF

En høy vinkel av en bygning

Haugesund sjukehus

Karmsundgata 120, 5528 Haugesund

Transport

Det er fleire busstopp like ved og i nærleiken av Haugesund sjukehus.

www.kystbussen.no - Ruteinformasjon for Kystbussen (Bergen-Stord-Haugesund-Stavanger)

www.kolumbus.no - Ruteinformasjon om lokalbussar i Rogaland

Praktisk informasjon

Parkeringshuset nord for sjukehuset er reservert pasientar og besøkande. Alle må betale for parkering. Dette gjer du på p-automatane enten med kort eller kontanter. I tillegg kan du benytte EasyPark appen.

Parkeringshuset har tre ladeuttak.

Reserverte parkeringsplassar

Reserverte plassar for HC-parkering er utanfor hovudinngangen. Hugs å legge parkeringsbeviset godt synleg i frontruta.

Det er reserverte plassar for blodgivarar og dialysepasientar på toppen av parkeringshus. Du vil få utlevert parkeringsbevis frå avdelingen dersom du har rett til å bruke dessa plassane.

Parkeringsavgift

Det er Haugesund Parkering Drift as som har oppfølging av parkeringshuset og parkeringane foran hovudinngangen. Eventuelle klager på p-avgift meldast til dei. Dette finn du også informasjon om på  p-automatane. 

Pris for å parkere på sjukehus i Helse Fonna er 25 kroner i timen. Makspris for eit døgn er 155 kroner.​

Parkering i Haugesund sentrum

Sjå P-kart - Haugesund Parkering

 

Du kan endre timen din inntil 48 timar før oppmøte. Dette kan du gjere på helsenorge.no eller ved å kontakte oss på telefon 52 73 90 00. Kontaktsenteret vårt er opent kl. 07.30 – 15.30.

helsenorge.no finner du informasjon om timen din i innkallingsbrevet.

Apoteket ligg i første etasje, like bak resepsjonen.

Opningstider:

Måndag-fredag kl. 08.00-16.30.

Mange pasientar og pårørande ønskjer å ta bilete eller video som eit minne frå tida på sjukehuset. Dette er sjølvsagt heilt greit, så lenge det er pasienten eller pårørande og vener det blir teke bilete av.
 
Det er ikkje lov å ta bilete av medpasientar eller tilsett ved sjukehusa. Vi har hatt fleire saker der bilete av medpasientar og tilsette har blitt publiserte på sosiale medium utan at dei har gjeve løyve om det. 

Vi håpar at du syner respekt for personvernet til alle du møter under opphaldet ved sjukehuset, og at du bare tar bilete av eigen familie og vener.​

​Kantina i  6.etasje er open for tilsette, pasientar og besøkande.

Opningstider:
Måndag - fredag kl. 09.30-15.30. Stengt helger og heilagdagar.

Pasientkantine i 4-og 5.etasje er kun open for pasientar.

Fleire av sengepostane har eigne spiserom med enkel sjølvbetening for inneliggande pasientar. Ta kontakt med di avdeling.

Det ligg ein Narvesen kiosk i 1.etasje

Opningstider:
Måndag - fredag kl. 06.30-21.00
Laurdag: 9.00-20.00
Søndag: 10.00-20.00 




​​​​​​​​​Ta med den faste medisinen du brukar. Det kan ta tid å få same medisin frå apoteket.

Dessverre kan tjuveri finne stad på sjukehuset. La ​verdisaker vere igjen heime.

Ta med behagelege klede og gode innesko som er stødige og lette å ta på. Av hygieniske grunnar er det ikkje tillate å gå barbeint på sjukehuset.

Ta med toalettsaker som tannbørste, tannkrem, kam, deodorant og eventuelt barbermaskin. ​Hugs også hjelpemiddel du er avhengig av: til dømes stokk, ​krykker, rullator og rullestol.

God hygiene er ein viktig faktor for å kunne gi god behandling til pasientane.